Onderwerp: Re: claudia's kortverhalen zo jun 27, 2010 10:08 am
1. Miekes schreeuw
Op een dag was Mieke bloemetjes aan het plukken. Opeens komt er een wagen van 50 meter lang voorbij. De wagen stopt en een jongen van ongeveer 14 jaar stapt uit. Hij zegt:"Bonjour, jonge dame, mag ik u uitnodigden om in te stappen?". "Ja, zeker": zegt Mieke verlegen. Toen ze was ingestapt, vroeg Mieke:" Maar hoe heet je eigenlijk?". "Ik", Zei de jongen, "Ik, ben Bastiaan en jij bent Mieke, niet?". "Ja, hoe weet u dat?: vroeg ze. "Een secert (geheim)." :antwoordde Bastiaan. Een paar uur later dan voorzien kwam Mieke thuis. "Waar was je?!?": riep haar vader woest. Maar ze was zo verliefd dat ze dat niet hoorde en liep naar haar kamer. "Morgen," Zei haar vader," doe ik je naar school en dan komt he maar te voet terug naar huis, oké." De volgende avond toen Mieke alleen naar huis wandelde, kwam Bastiaan weer langs en pikte haar op. Maar deze keer reden ze niet naar Miekes thuis, maar naar een afgelegen kasteel wel 50 km van de stad waar Mieke woonde. toen ze uitstapte en het kasteel binnen kwam, stond een van de butlers op haar te wachten met een bordje waar 'Mieke' op stond geschreven. Mieke gaat voor de butler staan en zegt tegen de butler: "Hallo, ik ben Mieke." De butler vertrekt zonde iets te zeggen en Mieke volgt dan maar. Ze dacht dat hij haar naar de eetkamer zou brengen, maar dat was niet zo. Ze gingen naar een kamer aan de achterkant van het kasteel. "Hier, uw slaapkamer, jonge dame": zei de butler en weg was hij. Mieke sloop op haar tenen de kamer binnen, want het zag er maar akelig uit. toen ze binnen was, zei ze: "Ik ben bang in deze vuile, vieze kamer." toen Mieke dat zei kwamen er 3 poetsvrouwen uit de muur gevlogen en in een wip was de kamer schoon. Ondertussen waren de ouders van Mieke ongerust. ze belden de politie en gingen samen op speurtocht. Maar gelukkig was het vakantie dus Mieke mistte geen lees in de school. Die volgende ochtend had Mieke reuze honger. Toen ze dat zei kwamen 2 koks uit de muur gestapt en vroegen wat Mieke wilde eten"Een Engels ontbijtje zou ik wel lustten." zei Mieke. De 2 koks gingen aan de slag en in een wip stond er een ontbijt waar Mieke alleen maar van had kunnen dromen. Als ze klaar was met ontbijten, stond ze op en ging door het raam kijken. "Bah, een kerkhof in de achtertuin." zei ze. Daarna riep iemand:" Boeboeboeboeboe!". En Mieke liet een schreeuw die door merg en been ging. Na deze schreeuw heeft nooit iemand nog iets gehoord van Mieke en het kasteel. Niemand wist waar het stond?